Kā elektroniski reģistrēt VID nodokļu maksātāju un tā struktūrvienību?
Kam?
Būs pietiekami reģistrēties tikai Valsts ieņēmumu dienestā:
1. fiziskām personām*:
- kuras gūst ienākumus, pamatojoties uz darba tiesiskajām attiecībām, un kuras neveic saimniecisko darbību;
- kuras veic saimniecisko darbību;
- darba devējiem, pašnodarbinātajiem (individuālā darba veicējiem, prakses ārstiem, prakses farmaceitiem, prakses veterinārārstiem, zemnieka un zvejnieka saimniecības īpašniekam) u.c., kas minētas likumā „Par valsts sociālo apdrošināšanu”;
2. šādām juridiskām personām un citām personām:
- no budžeta finansētām institūcijām;
- ārvalstu diplomātiskām un konsulārām pārstāvniecībām;
- zvērinātu advokātu birojiem;
- zvērinātu notāru prakses vietām;
- nerezidentu (ārvalsts komersantu) pastāvīgām pārstāvniecībām;
Dators, interneta pieslēgums, personas apliecība (eID) vai LVRTC izsniegta droša e-paraksta viedkarte (tikai juridiskām personām), vai virtuālais e-paraksts.
Persona (vai pilnvarotā persona) paraksta pieteikumu ar drošu elektronisko parakstu (viedkartes parakstam pievieno laika zīmogu), pievieno reģistrācijas dokumentus (skenētus) un pilnvarojumu (ja nepieciešams) un nosūta uz VID oficiālo e-pasta adresi vid@vid.gov.lv
Nodokļu maksātājiem VID jāreģistrējas Ministru kabineta 2001. gada 27. marta noteikumos Nr.150 „Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā” noteiktajos termiņos.
Lasi arī citas e-pakalpojumu un e-iespēju pamācības, pielieto tās pats un iesaki paziņām, kolēģiem, draugiem un ģimenē!
Savukārt, ja vēlies sekot līdzi aktualitātēm e-pakalpojumu un e-iespēju jomā, pievienojies un seko manam profilam Twitter tīklā un esi informēts par valsts e-iespējām Tavai ērtākai ikdienai!