Kā elektroniski reģistrēt VID nodokļu maksātāju un tā struktūrvienību?

Ja Tu ražo un pārdod kādu preci vai sniedz pakalpojumu un par to saņem atlīdzību, tā ir uzskatāma par saimniecisko darbību, kas ir jāreģistrē. Ne vienmēr ir nepieciešams dibināt uzņēmumu. Virknē gadījumu būs pietiekami piereģistrēties tikai Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

Kam?

Būs pietiekami reģistrēties tikai Valsts ieņēmumu dienestā:

1. fiziskām personām*:

  • kuras gūst ienākumus, pamatojoties uz darba tiesiskajām attiecībām, un kuras neveic saimniecisko darbību;
  • kuras veic saimniecisko darbību;
  • darba devējiem, pašnodarbinātajiem (individuālā darba veicējiem, prakses ārstiem, prakses farmaceitiem, prakses veterinārārstiem, zemnieka un zvejnieka saimniecības īpašniekam) u.c., kas minētas likumā „Par valsts sociālo apdrošināšanu”;

2. šādām juridiskām personām un citām personām:

  • no budžeta finansētām institūcijām;
  • ārvalstu diplomātiskām un konsulārām pārstāvniecībām;
  • zvērinātu advokātu birojiem;
  • zvērinātu notāru prakses vietām;
  • nerezidentu (ārvalsts komersantu) pastāvīgām pārstāvniecībām;
3. nodokļu maksātāju struktūrvienībām.
*Gadījumā, ja fiziskās personas saimnieciskās darbības gada apgrozījums pārsniedz 200 000 latu vai arī gada apgrozījums no fiziskās personas veiktās saimnieciskās darbības pārsniedz 20 000 latu un minētā persona savas saimnieciskās darbības veikšanai vienlaikus nodarbina vairāk nekā 5 darbiniekus, tad, saskaņā ar Komerclikumu, tai ir jāreģistrējas Uzņēmumu reģistrāindividuālajam komersantam(skatīt pamācību „Kā elektroniski reģistrēt komersantu?”).
Kā?
Vajadzīgs

Dators, interneta pieslēgums, personas apliecība (eID) vai LVRTC izsniegta droša e-paraksta viedkarte (tikai juridiskām personām), vai virtuālais e-paraksts.

1.solisPersona, kas, uzsākot saimniecisko darbību, reģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā  kā saimnieciskās darbības veicējs, aizpilda pieteikumu reģistrācijai Nodokļu maksātāju reģistrā.

2.solis
Lai paredzētos reģistrācijas dokumentus (skatīties noteikumos atkarībā no saimnieciskās darbības veida)varētu iesniegt VID elektroniski, šos dokumentus sagatavo kā skenētus dokumentus.
Ja dokumentus iesniedz pilnvarota persona, ir jāsagatavo arī pilnvara. Pilnvaru ar elektronisko parakstu paraksta pilnvaras izdevējs un ir atbildīgs par tā sniegto ziņu patiesumu. (Skatīt pamācību „Kā es elektroniski varu pilnvarot citu personu?”).
3.solis

Persona (vai pilnvarotā persona) paraksta pieteikumu ar drošu elektronisko parakstu (viedkartes parakstam pievieno laika zīmogu), pievieno reģistrācijas dokumentus (skenētus) un pilnvarojumu (ja nepieciešams) un nosūta uz VID oficiālo e-pasta adresi vid@vid.gov.lv

vai
ja nodokļu maksātājs ir reģistrēts kā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) klients, tad pieteikumu struktūrvienības reģistrācijai var iesniegt, izmantojot VID EDS. Šajā gadījumā nodokļu maksātājs, VID EDS izvēloties nestrukturēto dokumentu „Informācija VID klientu apkalpošanas centriem”, pievieno tam aizpildītu pieteikumu struktūrvienības reģistrācijai un nosūta VID.

 

Lasi arī citas e-pakalpojumu un e-iespēju pamācības, pielieto tās pats un iesaki paziņām, kolēģiem, draugiem un ģimenē!

Savukārt, ja vēlies sekot līdzi aktualitātēm e-pakalpojumu un e-iespēju jomā, pievienojies un seko manam profilam Twitter tīklā un esi informēts par valsts e-iespējām Tavai ērtākai ikdienai!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.